maandag 13 augustus 2012

punniken

mijn love-ketting voor aan de muur...

In de vakantie ben ik weer lekker creatief geweest. Tijdens de verre autoreis zit je vaak te niksen, dus waarom niet de handen laten bewegen... Zo heb ik dus hard zitten punniken. Van lange draden kun je leuke kettingen maken, zag ik voor ik wegging. Dus dat heb ik maar geprobeerd en het lukte ook nog!
Zo doe je dat:
- maak een lange ketting
- knipte ik een stuk dik makkelijk buigbaar ijzerdraad af
- duw het ijzerdraad halverwege de ketting ertussen g
- maak de letters in de juiste vorm (woord love, of home, of kiss of....)
- knip het ijzerdraad op de juiste lengte af
- knoop de uiteinden aan elkaar
Klaar!

Geen zin om het zelf te maken? Kijk dan in deze etsy-winkel...

foto's en inspiratie via blog van Helmi Coenders
Punniken doe je overigens zo:
via de breikraam
Een ander leuk idee is een halsketting met knoopjes punniken. Voor de beschrijving hiervan kun je op het blog 'leuk gemaakt' van Ingrid Peters kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen