dinsdag 10 januari 2012

krukjes, krukken en.....

Knit stools van Claire Anne O'Brien
Deze week kwam ik om allerlei redenen op allerlei plekken allerlei krukken tegen. Ik ben gek op krukjes, ze zijn zo handig, zitten voor een snelle zit echt prettig en voegen veel aan de sfeer toe. Kortom: ik ben voor krukjes!
Omdat ik toch moest speuren, bij deze eens een diverse verzameling op een rij:
Tutu van Lenneke Langenhuijsen

Bloomingville kruk

kruk van sloophout van Piet Hein Eek
een rond krukje van Oet Zeuke
een wood & wool stool


En om de winteravonden door te komen nog twee DIY ideeën:

Het tijdschriften krukje kun je via Green Moon kopen. Je ontvangt het onderstel met de riempjes eraan. De kruk kun je zo hoog maken als je wilt, door oude tijdschriften te stapelen. Opgeruimd staat netjes!
Hockenheimer magazine



Een ander idee is om krukken te borduren. Een klus natuurlijk, want je moet eerst de gaatjes boren en dan je patroon borduren.... Wil je het liever sneller doen, dan kun je een kruk ook beplakken met behang. Nog meer kleur en sneller gemaakt......
een van de exemplaren van Umemi
stunning stools
Je kunt wel zeggen: voor ieder wat wils.... er is genoeg in krukkenland te vinden!

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie krukken! Absoluut iets voor in mijn nieuwe huis...

    BeantwoordenVerwijderen