dinsdag 25 oktober 2011

Piet Hein Eek en Wehkamp



Ik ben al lang fan van Piet Hein Eek, gewoon mooi en puur wat hij maakt. Nu las ik dat hij een samenwerking met de Wehkamp is aangegaan en een speciale collectie heeft gemaakt. Deze stukken worden in Litouwen geproduceerd van massief eikenhout en geleverd als bouwpakket thuis. Zo komt design dus een stukje dichterbij..
De eerste 5 items zijn al online en er komen er nog 4 stuks bij de aankomende maanden.We houden het in de gaten!

Inmiddels heb ik bij de Dutch Design Week 2011 de meubelen met eigen ogen mogen bezien. Mooi! Goede kwaliteit en strakke stoelen. Ik vindt vooral de verbindingen en het systeem voor de schroeven erg vernuftigd... Heeft hij weer mooi bedacht!

En wat vind jij van zijn collectie? Daar ben ik benieuwd naar. Schrijf gerust een reactie!

2 opmerkingen: